Skuteczne sposoby na zasypianie

23 lutego 2015

Jak ważny jest sen dla ludzkiego organizmu, wie każdy z nas. Zarówno mały i jak i duży nie czuje się komfortowo po zbyt krótkim śnie, czy próbach odpoczynku w niesprzyjających warunkach. Nieprzerwany sen to czas odnowy naszych komórek, regeneracji systemu kontrolującego przemianę materii, ale też podstawa naszego dobrego nastroju. Dlatego tak ważne jest, aby znać skuteczne sposoby na zasypianie.

Skutki niewyspania

Gdy pozbawiamy nasz organizm wystarczającej ilości snu, przede wszystkim pogarsza się nasze samopoczucie- mamy mniej energii do działania, czujemy się wyczerpani i nie odczuwamy przyjemności z rzeczy, które do tej pory sprawiały nam radość. Jednym z pierwszych objawów chronicznego niedoboru snu jest utrata poczucia humoru. Żarty przestają nas bawić i rzadziej się śmiejemy, a przecież to podstawa szczęśliwego życia!

Co więc zrobić, by zawsze czuć się zrelaksowanym i budzić się rano z uśmiechem? Przede wszystkim spać więcej! Prosta rzecz, ale czasem trudna do wykonania. Wiadomo, że pilny projekt nie skończy się sam, ale czasem naprawdę lepiej odłożyć pracę na następny dzień. Człowiek wyspany to w końcu człowiek pełen zapału i świeżych pomysłów!

sposoby na zasypianie

Skutecznie sposoby na zasypianie

A co jeśli leżymy już w łóżku i sen nie przychodzi? Podobno liczenie baranów wcale nie pomaga! Badacze udowodnili, że wyobrażając sobie malownicze krajobrazy, zaśniemy szybciej niż skupiając się na liczeniu czy innej czynności absorbującej nasz mózg. Najbardziej skuteczna zaś metoda to taka wymyślona i przetestowana (metodą prób i błędów) samodzielnie — w końcu każdy organizm jest inny i co innego mu pomaga.

My również długo szukaliśmy rzeczy, dzięki którym szybciej zasypiamy. Najbardziej skuteczna okazuje się ekranowa kwarantanna. Godzinę przed snem odkładamy wszystkie elektroniczne sprzęty. Jest to zasada obowiązująca wszystkich w naszym domu. Nie ma grania na telefonie, sprawdzania poczty czy oglądania powtórek ulubionych seriali. Odzwyczajamy oczy od światła ekranu, pozwalamy im się zmęczyć czytaniem książki.

sposoby na zasypianie

Mamy też niepisaną zasadę regulującą pory pobudki i snu. Staramy się budzić o tych samych godzinach każdego dnia. Organizm szybko się przyzwyczaja do takiego rytmu i często zdarza się, że budzimy się wczesnym rankiem w weekend, gdy budzik nie zmusza do pobudki, a mimo to czujemy się wypoczęci. Zaoszczędzony czas przeznaczamy na leniwe wylegiwanie się w łóżku z gazetą i rodzinne przytulanki.

Dziadkowie przed snem radzili napić się szklanki ciepłego mleka. Czasami nam to pomaga, chociaż o wiele rozsądniej jest ograniczyć picie herbaty i kawy do kilku godzin przed zaśnięciem. W czasie studiów kofeina ratowała podczas nocnego wkuwania do egzaminów, dzisiaj staramy się sięgać po kawę tylko wtedy, gdy mamy okazję delektować się jej smakiem. Poranne parzenie czarnych ziaren stało się naszym domowym rytuałem, który w soboty i niedziele dodaje aromatu wolnym chwilom.

sposoby na zasypianie

Co jeszcze? Wywietrz sypialnię, weź ciepłą kąpiel, wieczorem nie jedz za dużo i śpij dobrze! Stosując te sposoby na zasypianie, na pewno przestaniesz być przemęczony.

fb tw em fpt in in

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

icon powróticon

Twój koszyk

Brak produktów w koszyku.

Zarejestruj