Jak poprawić jakość swojego snu?

26 kwietnia 2017

Czy wiesz, że masz realny wpływ na to, jaki jest Twój sen? Dzięki wprowadzeniu kilku drobnych zmian możesz cieszyć się długim, spokojnym i nieprzerwanym snem. Wystarczy tylko chcieć! Już dzisiaj dowiedz się, jak poprawić jakość swojego snu.

Ponad połowa Polaków przyznaje, że ma problemy z zaśnięciem lub codziennie budzi się niewyspana i zmęczona. Wierzymy, że to prawda? Wystarczy spojrzeć na śpiących pasażerów w autobusach czy na ilość wypijanych kaw przez naszych współpracowników. Jeśli codziennie czujesz się zmęczony i masz problemy z koncentracją, nie bagatelizuj tego. Może być to sygnał, że z Twoim snem nie wszystko jest w porządku.

jak poprawić jakość swojego snu

Co zrobić, by się wyspać? Jak poprawić jakość swojego snu?

Istnieje kilka dobrych praktyk, których wprowadzenie w życie pomoże Ci się wysypiać i być w lepszej formie:

  • Kładź się spać o tych samych porach

Dzięki temu Twój organizm przyzwyczai się do stałego rytmu dnia. Wkrótce zobaczysz, że Twoje ciało będzie samo domagało się snu o konkretnej porze.

  • Wyeliminuj niebieskie światło

Na około godzinę przed snem zamknij komputer i postaraj się już nie patrzeć w telefon. Ekrany urządzeń elektronicznych wytwarzają światło, które pobudza, a w konsekwencji nie pozwala później zasnąć.

  • Wietrz pokój i pościel

Celem tego działania jest przede wszystkim pozbycie się wszelkich zarazków i kurzu, które przynosimy z zewnątrz.  Wskazane jest też wietrzenie pościeli, nawet w czasie mrozów ? 15 minut na balkonie i wszelkie bakterie znikają.

  • Postaw na bawełnę

Bawełna to jedyny materiał, który jest w 100% zdrowy dla naszego ciała i snu. Nie tylko przepuszcza powietrze, ale i odprowadza wilgoć, dlatego zapewnia całkowity komfort w trakcie snu. Jest też wskazana dla alergików.

  • Nie jedz i nie pij przed snem

Jedzenie przed snem sprawi, że w czasie nocy Twój organizm będzie ciężko pracował, by to wszystko strawić. A to zawsze przedkłada się na Twój sen. Nie dając odpocząć swojemu żołądkowi — nie dajesz odpocząć sobie. Podobnie z piciem — szklanka wody przed snem to gwarancja wstawania w nocy. Na dodatek istnieje prawdopodobieństwo, że idąc do łazienki, obudzisz też innych domowników.

jak poprawić jakość swojego snu

Czy drzemka w ciągu dnia jest zdrowa?

Zapytaliśmy terapeutkę, Panią Agnieszkę Szczytowską, czy drzemki w ciągu dnia wychodzą nam na zdrowie. Jej odpowiedź jest następująca: ?Kilka lat temu twierdzono, że drzemki w ciągu dnia są niezdrowe. Obecne badania pokazują, że to nieprawda. Dzisiejsza rzeczywistość powoduje, że bardzo często nie dosypiamy, pracujemy ponad siły i narażamy nasz mózg na zbyt duży wysiłek. Aby być bardziej efektywnymi osobami w pracy, powinniśmy czasami zrobić sobie przerwę na krótki sen?.

Jak powinna wyglądać dobra drzemka?

Dobra drzemka to taka, która trwa nie dłużej niż 30 minut. Śpiąc dłużej, wpadniemy w fazę snu głębokiego, co może nas znacznie rozleniwić i zaburzyć sen w nocy. Pamiętajcie, nie chodzi o to, by w ciągu dnia się wyspać, ale jedynie zregenerować.

A jak jest z Wami? Lubicie sobie uciąć drzemkę po powrocie z pracy i poprawić jakość swojego snu w nocy?

jak poprawić jakość swojego snu
fb tw em fpt in

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

icon POWRÓTicon

Twój koszyk

Brak produktów w koszyku.

Zarejestruj

5.0
★★★★★
★★★★★
Opinie konsumenckie
Google